Najstarsze rajdy w Europie odbywający się w najbardziej malowniczej scenerii Monte Carlo po raz pierwszy zorganizowany został w 1911 roku. Zadbał o to książe Monaco Albert I, wielbiciel samochodów. Zwycięstwo w rajdzie Monte Carlo porównywalne jest ze zdobyciem tytułu mistrza świata. Wszystko za sprawą prestiżu jakim wśród zawodników cieszy się ta rozgrywka. Doświadczeni uczestnicy wiedzą, jakie niespodzianki mogą czekać ich na trasie. Odcinek specjalny Col de Turini to moment, w którym kierowcy muszą przejechać przez kilka rodzajów nawierzchni. Górskie przełęcze zasypane bywają śniegiem, zaś w dolinach asfalt jest suchy. W rajdzie biorą udział najlepsze marki i modele samochodów, a o tym, z jak prestiżowym widowiskiem mamy do czynienia, może świadczyć incydent, do którego doszło podczas rajdu jeszcze w latach 60. XX wieku. Po dwukrotnym zwycięstwie w rajdzie Mini Coopera, w 1966 roku doprowadzono do dyskwalifikacji aut tej marki w rozgrywkach, a przy okazji zdyskwalifikowano również Forda Cortinę. Jako powód podano nieregulaminowy kształt przednich świateł, jednak w rzeczywistości chodziło o to, by w wyścigu Monte Carlo wreszcie mógł wygrać Citroen. Francuzom bardzo zależało na zwycięstwie w tak bardzo prestiżowym wydarzeniu. Warto dodać, że rajd ten jest częścią World Rally Championship, czyli Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata rozgrywanych na całym świecie. To jedne z najbardziej widowiskowych wydarzeń na taką skalę, które przyciągają największe nazwiska ze świata motoryzacji.
-
Najnowsze wpisy
Najnowsze komentarze
Archiwa
Kategorie
Meta